rss
  • Némán ordít a levélpapír - így aláztak meg egy szerelmes kislányt az iskolában

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Némán ordít a levélpapír - így aláztak meg egy szerelmes kislányt az iskolábanEgy kilencéves kislány megírja az iskolában élete első szerelmeslevelét, de a tanár még azelőtt észreveszi, hogy célba érne a küldemény. Elveszi, felolvassa, majd széttépi. Az osztály röhög, a kislány megsemmisül, ahogy szerelme tárgya, a kisfiú is. A történet nem egy múlt századi gyerekregényből való, hanem 2016 májusából, egy budapesti általános iskolából. A gyereket és az anyukáját nagyon megrázta az eset… Olvassátok el a „levél monológját”, melyet a kislány édesanyja, Fiona jegyzett le. (IDE KATTINTVA pedig elolvashatjátok szakértőnk véleményét az esetéről.)

    Adó 1 százalék felajánlása a gyermekek megmentését, a családok támogatását, a jótékonysági programok sikerességét segíti! Az adó 1 százalék felajánlását hálásan köszönjük!

    Nekem már nem fáj semmi, miattam ne aggódjatok. Holnap elvisz Gizi néni a nagy zsákban, a reinkarnációról már lemondtam, nincs a suliban szelektív hulladékgyűjtés, pedig ha egyszer megint levél lehetnék, esküszöm, jobban vigyáznék. Persze azt nem tudom, hogyan vigyáznék, mert a papír az papír, téphető, gyűrhető, az égetésről ne is beszéljünk, de akkor is vigyáznék, elvitetném magam valami szellővel, nem fogna rám a toll… vagy mantráznám annak a kislánynak, hogy ne, ne írj meg, nem szabad, baj lesz belőle!

    Jaj, pedig de kedves volt, de édes, bolondos, gyermeteg szerelem: gyöngybetűkkel írta, itt-ott alaposan rá(m)nyomva a tollat, picit fel is szisszentem, de mosolyogtam, szépen ittam a tintát az udvari kispadon, a napot is hagytam, hadd süssön át rajtam.

    De mit fecsegek itt össze-vissza, inkább elmesélem részletesen, hogy is kerülök a tanári asztal melletti kukába. Darabokban.

    Füzetlap volnék, a borítón lovak, én középütt lapultam sokáig, nem ért még el hozzám a tollbamondás. A kislány harmadikos. Szerettem vele lenni, kedélyes, kedves gyerek, tisztán tartja a dolgait, engem is, a lovaimmal együtt.

    Kicsit persze szeleburdi, egyszer elhagyott már a suli mosdójában, de szerencsére távol a vizesblokktól, sőt: egyszer voltam étkezőtálca is. Azonban nem panaszkodhattam, csak hetente kétszer kellett suliba mennem, az otthoni íróasztalra pedig kellemesen odasütött a nap délután. Jókat szunyáltam, míg a kislány mást tanult. A heti két iskolanap persze tele volt kalanddal, kihívással, a szomszéd lapból a múlt héten gyűrtek galacsinokat, firkálás is akad bőven, aranyosak ezek a gyerekek, na.

    Velem azonban más volt a célja a kislánynak.

    Pár napja levegőzni vitt az iskolaudvarra. Ragyogó napsütés volt, a friss, kora nyári szél bele is borzolt a lapjaimba. A gesztenyefa mögötti padon, ahová a kislánnyal ültünk, szándékosan nálam nyitotta fel a gyerek a füzetet. Kitépett, gondosan ügyelve a szakadás minőségére. Igyekeztem én is nagyon, nem lett csálé a széle, sejtettem, hogy valami fontos feladatom lesz, szépnek kell lenni. A kislány lefektetett a padra, fellibbenő sarkamon átszűrtem egy kicsit a napot, kíváncsian vártam, mi következik. Izzadtak az ujjai. Ittam a nedvet egyenletes eloszlással, nehogy foltot hagyjon, és ekkor már tudtam, levél leszek, igen, én igazi levél leszek!

    A kislány írni kezdett. Megszólítás. (Szent isten! Neki ír, annak a fiúnak, igen, a kis barna, szemüvegesnek, ő lesz az! Simon.) Szünet. Hosszú szünet. (Írjál, írjál, ne csigázz, nem bírom, hadd lássam!) Beléd vagyok zúgva. (Te jó ég, micsoda boldogság, szerelmes levél lesz belőlem! Köszönöm a sorsnak, köszönöm ezt a nemes szerepet!)

    A kezdeti megtorpanás, bizonytalan sorvezetés után gyöngybetűkkel született meg a kilencéves kislány életének egyik legfontosabb, de legalábbis legemlékezetesebb irománya: az első szerelmes levele.

    Meghatottan adtam át magam a tollsercegésnek, elnéztem az izgatott, kerek pofiját, kimelegedtem az izzadó kis ujjak alatt.

    Becsöngetésre elkészültünk. Elkészültem. Óra előtt, a folyosón még egyszer átfutotta a tartalmat a szerelmes szerző, majd a legnagyobb csodálatomra egy kémcsőbe görgetett. Élete első szerelmes levele… és palackpostát alkalmaz? Fantasztikus! Gondosan el volt tervezve minden. A kislány arca virágos, szeme izzó, homloka gyöngyözik: átadta a levelet a futárnak. A fiú osztálytársa bizalmas barát, segített a kis palackot a fiú padjába rejteni. Aztán kénytelen voltam összegörnyedve várakozni egy napig.

    Persze semmit nem aludtam. Vajon mit szól majd a fiú? Mikor talál rám? Ugye, nem ejti le a kémcsövet? Egyedül olvas majd el? Fogok neki tetszeni? Mosolyog? Elhűl? Mi lesz velem? Mi lesz a kislánnyal? Ahogy másnap az első órára becsengettek, a szívem úgy kalapált, majd kiverte a kémcső dugóját. Szaladoztak a betűk a felszínen, fickándozott a tartalom. Simon beült a padjába. Kikukucskáltam. Piros póló volt rajta, élénk, akár a szerelem! Ahogy az üvegfalon keresztül őt kukkoltam, hirtelen behajolt a padba. Észrevett! Meglátott! És már nyúlt is értem, amikor dörgedelmes tanárhangtól visszariadva rántotta ki a padból a kezét. Én is megijedtem.

    Szerettem volna egyszeriben felzabálni minden gyöngybetűt, eltüntetni a kilencéves szív lenyomatát, mert tudtam, éreztem, Simon mozdulatából világossá vált, hogy nagyon nagy baj van.

    Közeledett a tanári hang, recsegő, mély, unott és dühös. Simon feszengeni kezdett a székén. Én füleltem, lapultam, reménykedtem, hogy átvészeljük az otromba pillanatot. Átvészeljük mind: Simon, a kislány, a leheletfinom, gyermeki intimitás – és én.

    Azt ígértem, elmesélem részletesen, mi történt, de legyetek egy kis belátással. Nem könnyű. Én csak egy félfamentes, csíkos füzetlapnak születtem, ám a sorsnak és a kislánynak köszönhetően valódi szerelmes levéllé avanzsáltam. Olyan titkot őrizhettem, olyan üzenetet vihettem, ami világokat mozgat, amitől élesebbek a színek, gömbölyűbb a gömbölyű, és amiről az a drága kislány hónapok óta álmodozik. Legyetek belátással, hadd ne kelljen részleteznem, hogyan gyalázott meg a tanár engem, tépte darabokra az éltető illúziót… és rúgott acélbakanccsal mindenbe, amit pedagógiának nevezhetünk.

    Igen, a tanár odalépett, kiszedett engem a padból, a kémcsövet eldobta (azóta se tudom, hol lehet), engem kigörgetett… és gyalázatos módon tett mindannyiunkat a földdel egyenlővé: kávészagú, rezes hangon, rutinos hangerővel olvasta fel a kislány szivárványos szavait, hallottam, ahogy ripityára törik mindegyik a linóleumon.

    Hangsúly nélkül, érthető tempóban, hogy mindenki, de mindenki megértse: most belezi ki a magánélet legrejtettebb odvait. Pusztulj, titok, pusztulj, szerelem!

    Az osztály felröhögött.

    Ordítani tudtam volna. De én csak egy hangtalan levél vagyok. Egy személyes üzenet, egy gondolat, érzés, magánügy. Így aztán némán tűrtem, ahogy darabokra tépett a díszpedagógus. Nagyon fájt, mi tagadás. Hát még a kislánynak…

    És ahogy a papírkosár felé hajított a merénylő, röptömben még láttam, hogy válik Simon arca egyszínűvé a pólójával.

    Fiona

    Mit tehet a tanár, ha pad alatti levelezésen kapja a diákjait? Meddig mehet el a fegyelmezésben, a példastatuálásban? Vajon hol ér véget a magánszféra és hol kezdődik az osztály érdeke? Olvasd el dr. Gyurkó Szilvia gyerekjogi szakember szakvéleményét az esetről!

    A fotó illusztráció, nem a történetben szereplő kislányt ábrázolja.
    Forrás: wmn.hu


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
adó egy százalék, gyermekmentés, családtámogatáscsaládtámogatás, adományosztás, gyógyítás, gyermekek, kórházKérjük Támogassa a Gyermekek megmentését!
Mátrix Közhasznú Alapítvány (OTP): 11735005-20510350
Adó 1%:  18472273-1-06
Évente több tízezer gyermek és család számára jut el a segítő adomány, köszönjük!

gyermekmentés, családsegítés, adó egy százalék, 1+1, adó
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Támogatjuk a Bionikus Mozgásszervi Alapítványt

    Támogatjuk a Bionikus Mozgásszervi AlapítványtA bionika olyan új, több szaktudományt átfogó tudományág, amelynek célja az élő természetben kifejlődött megoldások átültetése a műszaki gyakorlatba. A Mátrix Közhasznú Alapítvány vezetősége figyelemmel kíséri a bionika technológiát, így nagy örömmel fogadta, hogy létrejött a Bionikus Mozgásszervi Alapítvány. Az innovatív alapítványi célokat támogatjuk, a szervezet működését szerteágazó formában segítjük. Ennek érdeklében 2015-től együttműködési megállapodást kötött a két szervezet, hogy a sikeres működést segítse.

  • Mi is az a táborozás?!

    Táborozás: olyan szervezett csoportos együttlét, ahol hasonló érdeklõdésû emberek (fõleg gyerekek) pár napot - hetet eltöltenek együtt.

    Általában iskolai szünetben, általában szülõi felügyelet nélkül, de felelõs nevelõkkel.

    Szervezünk alkalmi foglalkozásokat, napközi jellegû táborokat, ottalvós programokat, rövidebb / hosszabb ideig tartó rendezvényeket is.

  • Szent Ágota Gyermekvédelmi Szolgáltató is kapott adományt

    Az Egyházmegye által fenntartott Szent Ágota Gyermekvédelmi Szolgáltató is rendszeresen kap támogatást a MÁTRIX Közhasznú alapítványtól. Viszonzást sosem várunk, de mindig jól esik a támogatottaktól egy atmoszféra visszajelzés, netán fotók az ajándékokról és a gyerekekrõl.

    Most is kaptunk egy köszönõ levelet, benne a támogatott gyerekek õszinte és örömteli pillanatait megörökítõ fotó illusztrációkkal. Reméljük, hogy hamarosan egy gyermek sem fog sehol nélkülözni és minden pici boldogságban töltheti el gyermekkorát.

  • Mesedoktorok: a kórházban fekvő, beteg gyerekek gyógyulását segíti

    Mesedoktorok: a kórházban fekvő, beteg gyerekek gyógyulását segítiA Mátrix Közhasznú Alapítvány a Gyógyító Mesedoktorok mozgalmát nem csak gyerekeknek, nem csak betegeknek alkotta meg. A jószolgálati, gyermekmentő, támogató program elsődleges célja, hogy a mese (meseolvasás, mese készítés) révén gyógyítást segítsen, illetve a különböző társadalmi, egészségügyi, szociális problémák feloldásában - feldolgozásában sikeresen részt vegyen. A Mesedoktor mozgalomba minden támogató, segítő, önkéntes, egészségügyi intézmény szabadon csatlakozhat. Tegyük jobbá a világot, ebben a mese is egy eszköz!

  • Új kötelező irodalomra lenne szükség

    Új kötelező irodalomra lenne szükségMit olvassanak leginkább a mai gyerekek?! A mai gyerek sem olvasnak kevesebbet, mint elődeik, az olvasás forrása azonban megváltozott. Az élményközpontú irodalomról és a kötelező olvasmányokról is beszélgettünk Gombos Péterrel, a Magyar Olvasástársaság elnökével, egyetemi oktatóval. Egyre kevesebb könyvet látni a gyerekek kezében. Ezt azt jelenti, hogy kevesebbet is olvasnak, mint a korábbi generációk? Nem feltétlenül. Kevesebb könyvélményük van, viszont sokszor látunk tabletet, okostelefont a kezükben, ezeken kifejezetten sokat olvasnak.

  • Bizonyítvány sokk

    Bizonyítvány sokkA gyermekeltűnések szezonja az év végi bizonyítványosztás ideje. Rácz Anett, a Mátrix Közhasznú Alapítvány elnöke óvva int minden szülőt attól, hogy aránytalanul komolyan vegye az év végi tanulmányi eredményeket, hiszen a gyermekek lelki és fizikai egészségénél nincs fontosabb. Jobb megelőzni azt, hogy egy - egy gyermek ijedtségében világnak szaladjon, hiszen még arra is van esély, hogy soha többé nem kerül haza.

  • Bennünket is körülvesz ez a csendes tragédia!

    Bennünket is körülvesz ez a csendes tragédia!A csendes tragédia amiről senki sem beszél, pedig mi gyerekeinket érinti. - Kedves Gyermeknevelő Testvérek! Annak idején Kopp Mária, magyar orvos, pszichológus, a „Mentális Egészségtudományok” társult kutatócsoportjának vezetője egy magán beszélgetésben azt mondta, hogy Európát nem a harmadik világháborútól, s nem is az atombombától, hanem a semmittevésben felnövő, saját kontrollálatlan vágyainak odavetett generációktól félti! Képtelenség és felfoghatatlan! Van megoldás? Mi a teendő?! Hogyan lehetne pozitív irányban változtatni a dolgok menetén?!

  • Állatvédelmi munkát támogattunk a 2011-es BNV-n

    A Budapesti Nemzetközi Vásárról jelentjük:

    Az Orpheus Állatvédõ Egyesülettel is találkozhattak azok, akik felkeresték a 2011-es Budapesti Nemzetközi Vásárt. A rendezvényen a gyártók / kereskedõk mellett a szervezõk meghívására nonprofit szervezetek is részt vehettek. Az Orpheus a felelõs állattartás jegyében információs standján az arra járó több ezer látogatót a rendezvény egész ideje alatt kiadványokkal (matricákkal, plakátokkal, naptárakkal) ajándékozta meg.

  • Tavasz: ébrednek a kullancsok és a többi parazita

    Vizsgáljuk át ruhánkat séta után!

    Amikor tavasszal egyre jobb az idõ, a hõmérséklet emelkedésével az emberre is veszélyt jelentõ vérszívó kullancsok egyre nagyobb számban vannak jelen a környezetünkben. A hiedelmekkel ellentétben nem csak erdõben, de kiskertben vagy a panelházak zöldövezeteiben, tóparton, játszótéren is elszenvedhetjük a paraziták csípéseit. Egyre gyakoribb, hogy egy egyszerû kullancscsípés által komoly betegségeket lehet elkapni, éppen ezért érdemes megelõzni a bajt.

  • A szeretethiánynak durva következményei is lehetnek

    A szeretethiánynak durva következményei is lehetnekA szeretethiány lelki és testi következményei - Hajszoljuk a sikert, a pénzt, a csillogást, a látszatot és közben elfelejtjük a legfontosabbat. Megfeledkezünk a legnagyobb kincsről, a szeretetről. A szeretethiány népbetegség. A szeretethiánynak szövődményei vannak. Nem csak lelki, hanem testi szövődményei. A szeretethiány lelki vonzata a magány? Vagy épp fordítva, a magány hozza magával a szeretethiányt? Egy kis odafigyelés, az életritmus - az élet sebesség megfelelő megválasztása, a törődés... sokszor nem kerül se több időbe, se pedig anyagiakba. Szeretettel szeretteink felé, legyen ez a jelszó...

Adó 1 százalék felajánlása a gyermekek megmentését, a családok támogatását, a jótékonysági programok sikerességét segíti! Az adó 1 százalék felajánlását hálásan köszönjük!